آشنایی با انواع پوستر و کاربردهای آن




آشنایی با انواع پوستر و کاربردهای آن


پوستر چیست؛ کاربردها و مزایای آن

 

پوستر چیست و چه کاربردی دارد؟ پوسترها می‌توانند ابزار بسیار موثری برای تبلیغ یک محصول، خدمات یا رویداد باشند. آن‌ها یک رسانه بصری هستند که می‌توانند به‌سرعت توجه مخاطبان هدف را به خود جلب کنند، اطلاعات کلیدی را منتقل کنند و تأثیری ماندگار بر جای بگذارند. پوسترها می‌توانند بسیار هدفمند باشند و به کسب‌وکارها این امکان را بدهند که به‌طور موثرتری به پایگاه مشتری مورد نظر خود برسند. آن‌ها می‌توانند با ایجاد حس اجتماعی و تعامل در بین مخاطبان به هدف خود نزدیک شوند. برای اینکه با پوستر و کاربردهای آن آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

 

پوستر چیست؟

پوستر یک تابلو تبلیغاتی است که به‌وسیله تصاویر و متن طراحی می‌شود تا در یک نگاه، پیام یا اطلاعاتی را به مخاطبان خود منتقل کند. پوسترها باید بسیار خلاقانه و چشم‌نواز باشند و در آن از رنگ‌های روشن، فونت‌های پررنگ و تصاویر قابل توجه برای جلب توجه مشتریان بالقوه استفاده شود. استفاده از پوستر در مقایسه با سایر انواع تبلیغات، مانند تبلیغات رادیویی یا تلویزیونی که به‌راحتی فراموش می‌شوند، محصول یا خدمات‌تان را در ذهن مخاطب به‌یاد ماندنی می‌کند. چاپ پوستر امروزی به قوانین و مقررات خاصی محدود نمی‌شود. اگرچه در ابتدا از پوسترها به دلایل سیاسی استفاده می‌شد؛ اما بعدها این ایده توسط افراد دیگر پذیرفته شد تا از آن به‌عنوان یک حالت تبلیغاتی استفاده کنند.

 

پوستر چه کاربردی دارد؟

پوسترها نه‌تنها برای تبلیغات محصول، بلکه برای کمپین‌ها، افزایش آگاهی و یا هر گونه اطلاعیه‌ای به‌عنوان یک روش موثر و قدرتمند برای دستیابی به مخاطبان در نظر گرفته شده‌اند. از ابتدای شروع بازاریابی و تبلیغات، انواع پوسترها به‌عنوان روشی موفق برای تعامل با مردم  و روشی برای اشتراک‌گذاری اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته است. با گذشت زمان و تکامل سبک‌ها و پیشرفت در چاپ، تبلیغات آنلاین و خدمات بازاریابی، طرح‌های سنتی پوستر و تکنیک‌ها و فرم‌های جدید پوستر جایگزین طراحی‌های سنتی شده است. پوستر در تمامی بخش‌ها از جمله آگاهی‌های علمی، سیاسی، اجتماعی، ارتقای کسب‌وکار، اهداف سازمانی و ... کاربرد دارد. برای دستیابی به بهترین هدف، تولید‌کننده پوستر باید پیام مورد نظر خود و مخاطب هدف را در نظر بگیرد تا بتواند اثر هنری مناسبی خلق کند و بهترین مکان استراتژیک را برای پوسترهای خود بیابد. پوسترها گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای مشاغل هستند؛ چراکه با وجود تولید نسبتاً ارزان آن‌ها برای مدت زمانی طولانی نمایش داده می‌شوند. به این صورت کسب‌وکارها می‌توانند با هزینه نسبتاً کم، هه تعداد زیادی از مردم دسترسی پیدا کنند؛ از این‌رو پوسترها گزینه مناسبی برای مشاغل کوچک و کسب‎وکارهای با بودجه پایین است. . بیلبوردها، ویترین فروشگاه‌ها یا وسایل نقلیه عمومی مکان‌های خاصی هستند که می‌توان پوسترها را قرار داد، جایی که احتمالاً توسط مخاطبان هدف دیده می‌شود. این بدان معناست که کسب‌وکارها می‌توانند به طور مؤثرتری به مشتریان مورد نظر خود برسند.

 

انواع پوستر و کاربرد آن‌ها

در دنیای امروز روش‌های بازاریابی و تبلیغات بسیاری وجود دارد؛ اما پوسترها به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین و موثرترین روش‌ها شناخته شده است. پوسترها انواع و کاربردهای مختلفی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

پوسترهای آموزشی

پوسترهای آموزشی برای مقاصد تحصیلی در مدارس دیده می‌شوند. دانش‌آموزان اغلب پوسترهایی را برای نمایش مطالعات خود در مورد پروژهای تحقیقاتی ایجاد می‌کنند. هدف استفاده از پوسترها برای مقاصد دانشگاهی به اشتراک‌گذاری اطلاعات یا ایجاد انگیزه در دیگران برای بررسی بیشتر موضوعات مشابه یا مرتبط است. به‌طور کلی هدف از پوستر آموزشی با طرح‌های رسمی و نمایش‌های بصری داده‌ها، ارائه بینشی به یک موضوع علمی است. معمولا مخاطب هدف علاقه و درک خاصی از موضوع دارد؛ اما باید بتواند دانش عمیق‌تری به‌دست آورد.

 

پوسترهای سیاسی

تا امروز پوسترهای با اهداف سیاسی، بیشتر از دیگر پوسترها مورد استفاده قرار گرفته شده است. کاربرد پوستر برای اهداف سیاسی در دنیای امروز کم‌رنگ‌تر شده است؛ اما در برخی از کشورهای آسیایی همچنان روشی موثری به‌شمار می‌آید.

 

پوسترهای اجتماعی

پوسترهای اجتماعی برای افزایش آگاهی در مورد مسائل مختلف و فراخوان‌های دعوت به اقدام استفاده می‌شود. چنین پوسترهایی اغلب در سازمان‌های توسعه اجتماعی دیده می‌شود. به‌عنوان مثال؛ در مواجهه با موقعیت‌های دشوار، گروه‌ها برای تشویق شهروندان به کمک، طراحی و انتشار پوسترهای اجتماعی را انتخاب می‌کنند. بسیاری از پوسترهای اجتماعی برای پرداختن به مشکلاتی مانند مسائل زیست‌محیطی، حقوق بشر و ... کاربرد دارند.

 

 پوسترهای تبلیغاتی

 از پوسترهای تبلیغاتی می‌توان به‌عنوان رایج‌ترین پوسترها نام برد. پوسترهای تبلیغاتی هر چیزی را که بتوان روی آن قیمت‌گذاری کرد تبلیغ می‌کنند؛ مواد مصرفی مانند غذا و نوشیدنی، محصولات ملموس مانند رادیو، وسایل نقلیه، جعبه اسباب‌بازی‌ها و مواردی از این قبیل. پوسترهای تبلیغاتی از انواع تکنیک‌های جدید نیز استقبال می‌کنند. ایجاد پوسترهای تبلیغاتی به‌قدری رقابتی شده است که یک شرکت باید با دقت رنگ، شعار و لحن خود را انتخاب کند.

 

پوسترهای کمپین

کمپین، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و تبلیغات مشابه با یک موضوع مشترک و یک هدف تعیین‌شده است. مبارزات انتخاباتی در زمان انتخابات نمونه‌ای بارز از کمپین‌ها را نشان می‌دهد. کمپین‌ها روش‌های رایج تبلیغات هستند؛ چرا که تغییرات متعددی را در یک ایده مشترک امکان‌پذیر می‌کنند. آن‌ها این ایده مشترک را با همگامی برند به هم پیوند می‌دهند و یک محصول را به روش‌های مختلف به مخاطب یادآوری می‌کند. رستورانی را در نظر بگیرید که یک آیتم منوی جدید را تبلیغ می‌کند، ممکن است تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و چاپی را منتشر کند که همگی عبارت‌های کلیدی یکسانی دارند؛ اما با ارائه سناریوهای متعدد به آن علامت تجاری خاص می‌رسد. هر تبلیغ جداگانه به‌وضوح به‌عنوان بخشی از کل کمپین مشخص می‌شود؛ اما دیدن چندین رویکرد مرتبط برای بیننده سرگرم‌کننده است.

 

پوسترهای شرکتی

پوسترهای شرکتی بیشتر توسط شرکت‌های بزرگ و چندملیتی استفاده می‌شود. آن‌ها از پوستر برای تبلیغ برند و خدمات خود به‌عنوان یک کل استفاده می کنند نه یک محصول واحد. از طریق این نوع پوسترها، شرکت‌ها آگاهی ایجاد می‌کنند و اطلاعات مختصری در مورد توانایی‌های خود ارائه می‌دهند. همچنین یک آدرس فیزیکی یا یک آدرس اینترنتی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند تا به‌راحتی آن‌ها را پیدا کنند.

 

پوسترهای دیجیتال

پوسترهای دیجیتال به دلیل دردسترس بودن محبوبیت زیادی به‌دست آورده‌اند. پوسترهای سفارشی را می‌توان در هر نقطه از جهان طراحی و برای استفاده در قاره‌های کاملاً متفاوت ارسال کرد. از آن‌جایی که دیجیتالی شدن بر بخش تبلیغات حاکم است، بر طراحی پوستر نیز تأثیر می‌گذارد. با کمک علم‌وفناوری، پوسترهای دیجیتال فقط به پوسترهای چاپی محدود نمی‌شوند؛ بلکه می‌توانید پوسترهای دوبعدی و سه‌بعدی یا بنرهای اسکرول که روی LED نمایش داده می‌شوند را ببینید. شاید نمایش‌گرهای دیجیتالی همیشه سودآور نباشند؛ اما معمولاً قابل برنامه‌ریزی مجدد هستند.




پوسترهای مد

در حالی که ژانرهای دیگر اغلب آزادی ایجاد تبلیغات بیشتری دارند، پوستر مد مدرن ساختار خاصی را دنبال می‌کند. معمولا در طراحی پوستر مد، تنها تصویر اصلی محصول وجود دارد. یک تصویر بزرگ از محصول در نقطه مرکزی و نام برند با حروف بزرگ یا یک علامت کوچک‌تر در زیر آن تبلیغ می‌شود.

 

پوسترهای رویداد

همان‌طور که از نام آن پیداست، پوسترهای رویداد برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان در مورد رویدادهای آینده مانند اجراهای تئاتری، کنسرت‌ها، نمایشگاه‌ها، مسابقات ورزشی، جمع‌آوری کمک مالی و ... منتشر می‌شوند. در این پوسترها معمولا صحنه‌هایی از پیش‌نمایش به‌تصویر کشیده می‌شوند و تنها چیزی که لازم است چند کلمه چاپ شده است. پوسترهای رویداد با هدف جمع‌آوری پول، فروش بلیط، پرکردن صندلی‌ها یا تبلیغ یک هدف منتشر می‌شوند. مهم‌ترین اطلاعاتی که این پوسترها باید داشته باشند تاریخ و مکان است. قیمت‌گذاری معمولاً تبلیغ نمی‌شود؛ مگر اینکه یک معامله چشم‌گیر باشد.

 

پوسترهای فیلم

یکی از انواع پوسترهای رایج که در سرتاسر جهان دیده می‌شود، تبلیغ فیلم است. از زمانی که فیلم‌ها بر روی صفحه نقره‌ای نقش بسته بودند، پوسترهایی برای تبلیغ آن‌ها وجود داشت؛ این تکنیک همچنان مفید و موثر باقی مانده است. طراحی پوستر به مردم از انتشار یک فیلم خبر می‌دهد و یک پیش‌نمایش جذاب ارائه می دهد، ممکن است کلاژی از شخصیت‌ها یا عکسی از یک صحنه باشد.

 

مزایای پوستر

همان‌طور که می‌دانید تبلیغات دنیای وسیعی را به خود اختصاص داده است و کسب‌وکارها برای معرفی محصول یا خدمات‌شان باید از تبلیغات کمک بگیرند. تبلیغات پوستری به‌دلیل مزایای متعددی که دارد از پرطرف‌دارترین نوع تبلیغات به‌شمار می‌آید. این مزایا به این شرح‌اند:

 

مقرون‌به‌صرفه بودن

یکی از مزایای کلیدی تبلیغات پوستر مقرون‌به‌صرفه بودن آن است. ایجاد، چاپ و نصب پوستر نسبتاً ارزان است و می‌توانند برای مدت طولانی در جای خود باقی بمانند. این به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا با هزینه بسیار کمتری نسبت به سایر اشکال تبلیغاتی مانند رادیو یا تلویزیون به مخاطبان گسترده‌ای دست یابند.

 

افزایش دید

اندازه بزرگ و تاثیر بصری پوسترها آنها را به ابزاری موثر برای افزایش دید یک شرکت تبدیل می‌کند. یک پوستر هوشمندانه با یک پیام بصری قانع‌کننده می‌تواند تأثیری ماندگار بر مشتریان بالقوه بگذارد و آگاهی از برند را افزایش دهد.

 

قابلیت اطمینان

براساس تحقیقات تبلیغات سنتی رسانه‌های چاپی، مانند روزنامه‌ها، مجلات، و تبلیغات قاب پوستر، منابع قابل اعتمادتری در مقایسه با تبلیغات آنلاین، پرداخت به‌ازای کلیک یا تبلیغات رسانه‌های اجتماعی هستند. لازم به ذکر است که نمایش پوسترها در فضاهای عمومی، قابل مشاهده‌تر و قابل اعتمادتر از سایر اشکال تبلیغات است.

 

اندازه، طراحی و انعطاف‌پذیری

در دسترس بودن اندازه‌های مختلف قاب پوستر، امکان ایجاد طیف گسترده‌ای از فرصت‌های بازاریابی را فراهم می‌کند. برای مثال، قاب‌های پوستر کوچک‌تر را می‌توان در مناطقی با فضای محدود، مانند تابلوی اعلانات یا کیوسک قرار داد. از سوی دیگر، قاب‌های پوستر بزرگ‌تر، انعطاف‌پذیری بیشتری در طراحی ایجاد می‌کنند و می‌توانند تأثیر بصری بیشتری برای جلب توجه ایجاد کنند. همین‌طور می‌توان از عکس‌های حرفه‌ای و تصاویر ترسیمی برای ایجاد پوسترهای چشم‌گیر و مؤثر استفاده کرد.

 

تاثیر محلی

انتخاب مکان پوسترها و موقعیت مکانی را جدی بگیرید این مرحله تا حدودی با جمعیت‌شناسی مخاطبان هدف شما مرتبط است. پوستر باید در نقاطی قرار گیرد که بیشترین دید را برای  افراد داشته باشد. موقعیت مکانی بر اندازه قاب پوستر و همچنین محتویات آن مانند تصاویر، متن پوستر، رنگ‌ها و ... تأثیر می‌گذارد. یک پوستر خوب در یک منطقه محلی، خیابان شلوغ، مرکز خرید، پله برقی عمومی یا امکانات رفاهی می تواند کارساز باشد.

 

پاسخ عاطفی

یک پوستر با طراحی خوب می‌تواند احساسات را برانگیزد و ارتباطی بین یک محصول یا خدمات و قلب و ذهن مشتری ایجاد کند. استفاده از تصاویر بصری احساسی در پوسترها روشی قدرتمند برای ایجاد تأثیری قوی و ماندگار بر مشتریان بالقوه است.

 

فراخوانی برای اقدام

کمپین پوستر روشی موثر و یک شکل مرتبط و ارزشمند از تبلیغات است. با ایجاد یک فراخوان مستقیم و واضح برای مخاطبان خود، مانند «اکنون بخرید»، «امروز رزرو کنید»، «اکنون تماس بگیرید»، «محصول را مشاهده کنید»، «از کد تخفیف ما استفاده کنید، بهترین استفاده را از فضا ببرید. " یا "ورود به مسابقه" می‎توانید ابزار موثری برای افزایش دید محصول و جذب مشتری ارائه دهید.

 

اهداف تبلیغاتی

از پوسترها برای اهداف تبلیغاتی مختلف استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید یک رویداد را تبلیغ کنید یا به مردم در مورد محصول یا خدمات کسب‌وکارتان آموزش دهید پوسترها می‌توانند موثر باشند. آن‌ها را در مشاغل بزرگ و کوچک، در مکان های بیرونی یا داخلی و برای تبلیغ پیشنهادات موقت یا دائمی به‌کار برد.

 

گسترش آگاهی از برند

پوسترها ابزاری موثر برای افزایش آگاهی از برند هستند. یکی از اصول کلیدی بازاریابی موفق این است که اطمینان حاصل کنید همه عناصر برنامه بازاریابی شما، مانند محتوا، رنگ، لوگو و طرح، منسجم و هماهنگ هستند. پوسترهای تبلیغاتی روشی موثر برای ایجاد هماهنگی با سایر مواد بازاریابی شما هستند.

 

پوستر کسب‌وکارتان را طراحی کنید

شاید سوال پوستر چیست و چه کاربردی دارد زیاد سخت نباشد؛ چرا که به‌محض خروج از منزل بیلبوردها و پوسترهای متنوعی را می‌بینید که هر کدام محصول یا خدمت خاصی را به شما معرفی می‌کنند. با دیدن پوسترها شاید متقاعد شدید به سینما بروید و فیلم تبلیغ‌شده در بیلبورد را ببینید، هدف تبلیغات پوستری دقیقا همین است. شبکه چاپ به شما کمک می‌کند پوستر تبلیغاتی کسب‎‎وکارتان را به بهترین شکل بسازید و نظر مشتریان‌تان را جلب کنید.




2024-07-18 12:56:25 

پوسنر/ چاپ_پوستر


    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
کارشناس واتس اپ تلفن تماس