با طراحی مینیمال جلوهای شگفتانگیز به بستهبندی بدهید

بستهبندی با طراحی مینیمال، جذاب و خیرهکننده
بدون شک طراحی بستهبندی مهمترین هدف در یک کسبوکار بهشمار میرود؛ چرا که مستقیما با مخاطبان و مرحله جذب آنها ارتباط دارد. بسیاری از صاحبان برند و تولیدکنندگان بزرگ در هر صنعت و حرفهای بهخوبی میدانند که طراحی بستهبندی آنها را چند گام جلو خواهد انداخت. در این میان طراحی مینیمال به یک انتخاب ثابت و محبوب در میان این قشر تبدیل شده است و در بسیاری از کسبوکارها مورد استفاده قرار میگیرد. بستهبندیهای تزئین شده با طرحهای مینیمال جذابیت برند را بالا میبرند و عاملی مهم در موفقیت آن هستند. توصیه میشود در صورتیکه بهدنبال خاصترکردن بستهبندیهای خود هستید از این روش جذاب و محبوب استفاده کنید.
طراحی بستهبندی مینیمال و استراتژی کمتر، بیشتر است
تا بهحال با بستهبندیهای طراحی شده به سبک مینیمال برخورد کردهاید؟ زیبایی و ظاهر چشمگیر اصلیترین دلیل موفقیت آنها است. طراحی مینیمال با حذف موارد غیر ضروری از بستهبندی مانند گرافیک روی کاربرد رنگهای متنوع و متن جذاب و قابل توجه تاکید دارد. در واقع منظور از طراحی مینیمالیستی در بستهبندی این است که طراحی بسته باید هم شرکت و هم محصول را با استفاده از حداقل عناصر طراحی نشان دهد. طراحی بستهبندی مینیمالیستی بر استراتژی کمتر، بیشتر است، و با کاهش موارد چشمگیر روی بستهبندی تمرکز دارد؛ بنابراین مصرفکننده میتوان تنها بر موارد مهم و ضروری تمرکز کند.
منظور از فضای منفی فضای خالی روی بستهبندی است که طراحی مینیمالیستی از این فضای منفی به نفع خود استفاده میکند. با این کار تمرکز شما از روی تمامی بستهبندی برداشته شده و تنها روی ناحیه مهم و مورد نیاز جلب میشود. بستهبندیهای با طراحی سنتی مشتری را گیج میکنند؛ درحالیکه طرح مینیمالیستی به جلب توجه و تمرکز منجر میشود. با این کار مهمترین متن یا تصویر در نگاه اول به چشم میآید و توجه مخاطب را جلب میکند. این اصلیترین تفاوت طراحی جعبه و بستهبندی مینیمالیستی با نوع سنتی آن بهشمار میرود. طرحهای از این دست نشاندهنده اعتماد به نفس تولیدکننده هستند و حس خوبی را به مخاطب منتقل میکنند.
هدف از طراحی مینیمالیستی در بستهبندی چیست؟
هدف اصلی از کاربرد بستهبندیهایی با طراحی مینیمالیستی کاهش ضایعات و در عین حال به حداقل رساندن مواد خام است. بستهبندی محصول باید قابلیت حفظ و انتقال پیام محصول و نام شرکت را داشته باشد و موفقیت برند را به ارمغان آورد. نکته حائز اهمیت این است که نوع طراحی بهکار رفته بسیار مهم و حیاتی است و باید با دقت انتخاب شود. بسته به نوع کسبوکار باید طراحی مینیمال خاصی را بهکار گرفت تا تولیدکننده را حرفهایتر نشان دهد. تولید جعبه در ابعاد استاندارد جهت صرفهجویی در کاربرد مواد بسته بندی اقدامی مهم و ضروری است. توجه به دقت و ظرافت از مهمترین نکاتی است که طراحی مینیمال را به هدف مورد نظرش نزدیکتر میکند.
مزایای طراحی مینیمال در تولید بستهبندی آنها را ارزشمندتر میکند
فراموش نکنید که طراحی مینیمال نه تنها زیبایی و جذابیت بستهبندی را دو چندان میکند، بلکه ارزش بیشتری به آن خواهد داد. توصیه میکنیم که هیچگاه تاثیر و اهمیت طراحی مینیمال در بستهبندی را دست کم نگیرید؛ چراکه به تنهایی قادر به تبلیغ و معرفی برند شما را خواهد بود. از جمله مزایای طراحی مینیمال در بستهبندی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
رفع سردرگمی در مخاطب
حذف اطلاعات اضافی از بستهبندی همانند نام سازندهها، دستورالعمل، مواد تشکیل دهنده و... یکی از مهمترین اهداف طراحی مینیمال است. این کار موجب تمرکز مخاطب بر بستهبندی و طرح اصلی خواهد شد و در نهایت موفقیت آن را تضمین میکند. تنها اطلاعات موجود در طراحی بستهبندی مینیمالیستی نام محصول، یکی از اجزای اصلی و در برخی موارد نام شرکت خواهد بود. این کار انتخاب را برای مصرفکننده راحتتر خواهد کرد، زیرا اطلاعات کمتری برای پردازش وجود دارد. از طرفی طراحی مینیمال بهترین انتخاب برای صرفهجویی در وقت است؛ بنابراین آن را دست کم نگیرید و حتما این روش را امتحان کنید.
سازگاری با محیط زیست
کاغذ یکی از پرکاربردترین مواد در طرحهای بستهبندی مینیمالیستی بهشمار میرود. این محصول بهعنوان جایگزینی عالی برای پلاستیک و استایروفوم عمل میکند، از این جهت آن را عاملی مهم در حفظ محیط زیست بهشمار میآورند. موادی که معمولا در تکنیک طراحی مینیمال استفاده میشود خود از اصلیترین دلایل جذابیت بستهبندی محسوب میشوند. از جمله متریال پرکاربرد در ساخت بستهبندیهای مینیمال میتوان به کاغذ کرافت و سولفیت سفید کننده جامد اشاره کرد که هر دو قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست هستند.
صرفهجویی در هزینه
همانطور که اشاره شد طراحی مینیمالیستی، زیبایی و جذابیت بستهبندی را بالا میبرد و عاملی مهم در جذب مخاطب بهحساب میآید. استفاده از کاغذ مهمترین نکته در طراحی این محصول بهشمار میرود که علاوهبر سازگاری با محیط زیست گزینهای عالی و مقرون بهصرفه است. صرفهجویی در هزینههای اولیه طراحی بستهبندی و جعبه چاپی برای تمام تولیدکنندگان اولویت دارد. طراحی مینیمالیستی با ماهیت خود بستهبندیهای مقرون بهصرفه و مناسب را طراحی و تولید میکند. بنابراین اگر بهدنبال یک طراحی حرفهای با هزینه مناسب هستید، حتما از طرحهای مینیمال استفاده کنید.
تمایز ظاهری
از نام این نوع طراحی مشخص است که در نهایت با یک بستهبندی منحصربهفرد و خاص روبهرو خواهید بود که در نوع خود حرفی برای گفتن دارد. با توجه به اینکه طرحهای بستهبندی سنتی در بازار اشباع شدهاند، هر محصول دیگری برای مشتریها یکسان بهنظر میرسد. بنابراین راهکار چیست؟ بله، کاربرد طراحی مینیمال در بستهبندی که آن را شیک و دیدنی نشان میدهد. بستهبندی نوشتههای پر زرق و برق با نوشتههای جسورانه، متنی با لحن دوستانه، طراحی منظم و نوشتههای کم اما با کیفیت و ظریف توجه هر فردی را بهسمت بستهبندی جلب خواهد کرد. طراحی مینیمال با این ویژگیها برند شما را در میان رقیبان خاص و ویژه نشان میدهد.
رعایت اصول زیباشناسی
یکی از مهمترین اقدامات در تولید و بهکارگیری بستهبندی محصولات رعایت اصول زیبایی شناسی است. در واقع علاوهبر توجه به استحکام و پایداری بستهبندی باید به زیبا دیدهشدن آن دقت کرد. در این میان طراحی مینیمالیستی با رعایت اصول زیباییشناسی، بستهبندی شما را خاص و جلوهبخش نشان میدهد. نوشتههای کم، فضای منفی و طرحهای ملایم برای ایجاد تعادل عوامل اصلی در زیباتر دیدهشدن بستهبندی هستند. با استفاده از این عوامل میتوانید به نفع خود به طراحی بستهبندی یک مزیت زیبایی شناختی هدیه دهید.
شخصیتبخشی به محصول
با انتخاب هر عامل و عنصر طراحی پیامی را به مشتری منتقل میکنید. رنگ بستهبندی، شکل بستهبندی، موارد مورد استفاده در آن، فونت نوشته و ... شخصیت و جذابیت زیادی به محصول میدهد. با این کار مشتری هم به چشم یک تولیدکننده با تجربه و ماهر به شما نگاه خواهد کرد و هم فروش بیشتری را تجربه میکنید. طرحهای مینیمالیستی با پیروی از زیبایی شناسی محصول شما، شخصیت شیک و دیدنی آن را هم به تصویر میکشند. برخلاف تصور عموم شخصیت بخشی تاثیری غیرقابل انکار و غیرقابل باور بر کلاس کاری یک تولیدکننده خواهد داشت و آن را در ذهن مخاطب ماندگار میکند.

با این 5 ایده مینیمالیستی در بستهبندی محصولات خود غوغا به پا کنید
بیشک مانند هر تولیدکننده دیگری بهدنبال جلب حجم زیادی مخاطب هستید و ماندگارشدن برند برای شما اولویت دارد. اگر درست است پس باید دست بجنبانید و از هرگونه اقدام برای سبقتگرفتن از رقبا استفاده کنید. کاربرد ایدههای شگفتانگیز و خلاقانه خود یکی از راههای موفقیت است. البته این نکته را باید ذکر کرد که در کاربرد ایدههای جالب باید به نکاتی مانند علاقهمندیهای مخاطبان دقت کنید. با این 5 ایده جذاب میتوان چهرهای تازه و بهروز از بستهبندی تولیدات خود به مخاطبان ارائه کرد:
طرحهای تمیز و بینقص را بهکار بگیرید
قطعا بهعنوان یک تولیدکننده و کارفرمای با سابقه بهخوبی میدانید که طراحیهای تمیز و بینقص تا چه حد بر ذهن مخاطبتان تاثیرگذار خواهند بود. بستهبندیهای مینیمال با طراحی ساده و شیک خود رشد میکنند؛ بنابراین تمرکز بر کاربرد طرحهای تمیز و بینظم ضروری است. از شلوغی بیش از حد بستهبندی با متن، تصویر یا عناصر تزئینی زیاد خودداری کنید. در عوض عناصر کلیدی را که نشاندهنده ماهیت محصول شما هستند با دقت انتخاب کنید. عناصر طراحی را متعادل کنید و به آنها اجازه تنفس دهید تا چهرهای خاص و شیک به بستهبندی شما دهند.
از قدرت فضای منفی استفاده کنید
فضای منفی یا سفید نقش بهسزایی در بستهبندیهای مینیمالیستی دارد و زیبایی آنها را تضمین میکند. با ترکیب استراتژیک فضای منفی، میتوانید حس هماهنگی ایجاد و توجه را به عناصر ضروری جلب کنید. از فضای منفی برای افزایش تاثیر بصری خود محصول نهایت استفاده را ببرید و آن را در میان رقبای خود تمیز دهید. در واقع فضای منفی در طرحهای مینیمال راهی برای جذابتر دیدهشدن بستهبندی شما خواهد بود و آن را به حد بالایی از زیبایی میرساند. بسیاری از مراکز چاپ بدون توجه به این اصل از بخشهای سفید بیش از حد استفاده میکنند و چهرهای شلوغ به بستهبندی میدهند. این کار از طرفی موجب دلزدگی مخاطب خواهد شد و از دیگر سو حرفهایبودن شما را زیر سوال میبرد.
از تایپوگرافی و انتخاب فونت غافل نشوید
شاید جالب باشد بدانید که تایپوگرافی و انتخاب فونت در طراحی مینیمال تا چه حد اهمیت دارد. فونتهایی تمیز، خوانا و مطابق با هویت برند خود استفاده کنید. فونت زیبا حس مدرنیته و سادهبودن جعبه بستهبندی را به مخاطب منتقل میکند و یک چهره حرفهای از شما ارائه میدهد. جهت ایجاد سلسله مراتب بصری و هدایت توجه بیننده به اطلاعات کلیدی، اندازه و وزن را آزمایش کنید. به یاد داشته باشید که متن را حداقل و مختصر اما زیبا و جذاب بهکار بگیرید. پیشنهاد میشود که ابتدا سری به نتیجه کار رقبای خود بزنید و سپس فونتی ویژه و خاص انتخاب کنید. این کار زیبایی و جلوه بیشتری به بستهبندی شما خواهد داد و به جذب مخاطب بیشتر کمک میکند.
از پالتهای رنگی استفاده کنید
انتخاب رنگ بهطور قابل توجهی بر ظاهر و احساس کلی بستهبندی مینیمالیستی تاثیر میگذارد. یک پالت رنگ محدود را انتخاب کنید که مکمل برند و محصول شما باشد. رنگهای خنثی مانند رنگ سفید، سیاه و خاکستری معمولا در طراحی مینیمال احساس تجمل و پیچیدگی را به مخاطب منتقل میکند. جهت افزودن جذابیت بصری و ایجاد نقاط کانونی یک یا دو رنگ تاکیدی را به مقدار کم بهکار ببرید تا شاهد تاثیر قابل توجه آن بر ذهن مخاطب باشید. یکنواختی در استفاده از رنگ در بستهبندی و برچسبها شناخت برند را تقویت میکند.
مواد پایدار را بهکار بگیرید
ترکیب مواد پایدار در طراحی بستهبندی مینیمال خود را در نظر بگیرید. مینیمالیسم بهخوبی با محیط زیست هماهنگ است و تنها از متریال قابل بازیافت استفاده میکند. در واقع کاربرد چنین متریالی از جذابیتهای طرح مینیمال در تولید بستهبندی محصول بهشمار میرود. گزینههایی مانند کاغذ بازیافتی، پلاستیکهای زیست تخریبپذیر یا بستهبندیهای قابل استفاده مجدد را در طراحی مینیمال بهکار بگیرید. با این کار میتوان تعهد خود را به پایداری از طریق نشانههای بصری حداقلی مانند نمادها یا متن نشان دهید. مطمئن باشید که این روش نگاه مخاطبان را به کسبوکار و برندتان تغییر خواهد داد تا جایی که به مشتری ثابت شما تبدیل میشود.
طراحی مینیمال بستهبندی را با شبکه چاپ تجربه کنید
طراحی مینیمال در محصولات چاپ و بستهبندی راهی برای گستردگی حضور یک برند در بازار پر از رقیب این روزها بهشمار میرود. این روش علاوهبر زیباییشناسی به اصولی مانند بینقصبودن، جذابیت همیشگی، سازگاری با محیط زیست و ماندگاری تاکید دارد. طراحی مینیمال بستهبندی در بسیاری از مراکز چاپ انجام میشود، اما انتخاب مرکزی حرفهای و ماهر تاثیر زیادی در بالابردن کیفیت کاری شما خواهد داشت. در این میان شبکه چاپ را معرفی میکنیم که با تجربه و مهارت زیاد به تولید جعبههای بستهبندی یا کیفیت میپردازد. کاربرد نرم افزارهای بهروز ، ابزارهای چاپ با کیفیت، اصول نوین و خلاقانه در چاپ، حضور کارشناسان فعال و حرفهای، مدیریت لحظهای سفارشات و... از مهمترین مزایای کار با این مرکز با سابقه و شناختهشده هستند.
